× Generelle diskusioner og spørgsmål omkring musikformidling.

Deutsches Tanz- und Unterhaltungsorchester

Mere
01 Nov 2017 11:19 #1242 af obc
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Vi har en bruger der i fbm sin SRP gerne vil have eksempler på noder til indspilninger med Deutsches Tanzorchester der på foranledning af Goebbels skulle være grundlagt i 1941 og vistnok spillede swinginspireret musik tilsat strygerarrangementer og indenfor en begrænset musikalsk ramme, defineret af det nazistiske styre.

Jeg har forsøgt WorldCat, KVK og jo osse Danbib, men uden resultat (kun cd og fonogrammer). Kan nogle af jer fagligt skrappe kolleger hjælpe mig på vej? :)

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
01 Nov 2017 12:46 #1243 af gitte
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej
Får du ikke andre svar så prøv:
Musik im dritten Reich (bog , måske er der noget om det der)findes i netpunkt
og ku måske afdække noget af repertoiret
Goethe Institut , København
www.dcbib.dk/ - kan måske hjælpe
Endelig hvis du via bogen Musik im... har fundet repertoir el komp el titler , så kan du gå direkte i et af de store tyske bibliotekers base.
www.dnb.de/DE/Home/home_node.html
- men det er jo nok ikke noget man har lyst til at snakke så meget om i Tyskland.
Du kunne også prøve Grove i Oxford Music Online eller måske det gamle MGG Musik in Geschichte und Gegenwart . Der er også subjects.
på vej til møde hilsner Gitte Gladsaxe

Mere
01 Nov 2017 13:04 #1244 af obc
Hej Gitte
Helt klart nogle veje at afprøve. Mange tak for hjælpen.
mvh. Ole

Mere
01 Nov 2017 16:56 #1245 af Erdu
Mens jeg stadig var aktiv, gjorde jeg ind imellem reklame for Cantus Durus. Cantus Durus er et nodearkiv i Mariestad, som også gerne udlåner til danske biblioteker:
mariestadsmusikarkiv.se/html/arkivet.htm

Basissamlingen er private nodeafleveringer fra folk især svenskere, som ikke længere behøver deres nodesamling - der kunne sagtens være nogle svenskere, som ikke længere spiller den slags musik. Der sker i hvert fald ikke noget ved at spørge. De har mig bekendt ikke nogen samlet oversigt, men mennesker, som forhåbentlig kan huske, hvor der er bid. Mailadresse på hjemmesiden.

Svarer nok lidt til at prøve lykken på et lokalarkiv og håbe på, at personalet ved, hvad der findes...

Erling Dujardin

Mere
02 Nov 2017 09:36 #1246 af obc
Hej Erling
Tak for dit interessante indspark. Jeg var ikke vidende om denne samling, som jeg vil have i baghovedet også til kommende nodeforespørgsler. Tak!
mvh.

Moderatorer: kasperhageltest1
Tid til at oprette siden: 0.128 sekunder
Vores hjemmeside bruger cookies for at visse funktioner virker. Du kan læse mere på linket.
Cookie politik Godkend